Juhtimisarvestus

Juhtimisarvestus

Juhtimisarvestus peab lähtuma kliendi unikaalsetest vajadustest. Samas ei ole enamasti vaja leiutada jalgratast: arvesse saab võtta teiste ettevõtete kogemusi ning turu parimat praktikat.

Reaalsetel andmetel põhineva juhtimise probleem on sageli usaldusväärsete andmete puudus, kuid tihti ka andmete üleküllus, kus andmed on vastukäivad ja korrastamata.

Juhtimisarvestus on nagu Tallinna linn – see ei saa kunagi valmis. Oluline on tegevust reaalselt mõjutavate mõõdikute määratlemine ja juhtimisinformatsiooni vajaduste määratlemine ning prioriteetide seadmine. Juhtimisarvestuse kasutegur on suurem, kui koos juhtimisinfo loomise/ korrastamisega arendatakse ka andmetest lähtuva juhtimise tagamiseks vajalikke tööprotsesse.

Näited erinevatest teenustest

Definitsioonide kokkuleppimine
Mõõdikute (KPI ehk key performance indicator) määratlemine
Turu/ toote/ segmendi kasumlikkuse hindamine (ABC kuluarvestus)
Likviidsuse planeerimine ja juhtimine
Eelarvestamine
Raportite väljatöötamine
Raportite regulaarne koostamine, võimalusel automatiseerimine